Thursday, September 19, 2013

Berserah

Semalam saya ada temujanji dengan seorang prospek. Temujanji di buat sehari sebelumnya. Dalam telefon, kami janji untuk jumpa pukul dua petang.

Pagi pukul 10  saya telefon untuk pastikan sekali lagi bahawa kami akan bertemu pada pukul dua petang. Waktu saya telefon, dia kata tengah ada banyak kerja. Nanti telefon lagi.

Memandangkan dia sibuk, saya pun hantar SMS. Saya tanya nak jumpa di mana. Sebab masa buat temujanji dia kata di mana-mana pun boleh.

Dia tidak terus membalas SMS saya. Mungkin sibuk kerja. Selepas dua jam dia membalas SMS meminta maaf lambat balas sebab banyak kerja. Dan memberitahu temujanji di tunda pukul tiga petang.

Pukul 2.45 petang saya hantar SMS, adakah jadi berjumpa pukul tiga. Dia balas SMS dan memberitahu, jadi jumpa tapi lambat sikit. Mungkin dalam pukul 3.30.

Setelah beberapa kali "delay", akhirnya saya memujuk hati. Ya Allah, jika ini memang rezeki ku. Mudahkanlah urusanku. Berilah kemudahan dari mencari parking kereta (nak parking depan pintu masuk), presentation dan close sale. Saya pasrah dan serahkan 100% pada Allah. 

Tidak lama selepas itu, saya telefon prospek ni semula. Alhamdulillah dia selesai urusan dan akan berjumpa saya. Kami sepakat untuk berjumpa di Plaza Kotaraya.

Saya sudah membayangkan di Plaza Kotaraya memang susah nak parking kereta di bahagian depan pintu masuk. Nak masuk ke dalam tempat parking, malas pula. Saya berdoa lagi pada Allah.

Alhamdulillah, Allah maha mendengar.

Saya parking kereta di depan pintu masuk. Presentation sekejap dan close sale. Puji syukur pada Allah. Di mudahkan dari urusan parking kereta, presentation dan close.

Rasa bersyukur sangat. Kesimpulannya, bila kita dah cuba dan berusaha tapi belum dapat hasil, jalan terakhir adalah serahkan pada Allah.

Allah lebih mengetahui yang terbaik untuk kita. Terima kasih Allah. Sayang Allah. :)






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...